Framtiden

Åh, vilken beslutsångest jag har! Jag vet inte vad jag vill göra i höst! Alltså, nästa höst. Om jag inte kommer in på skolan, vad gör jag då? Ska jag söka någon annan skola? Flytta någon helt annan stans än planerad? Linköping? Stanna kvar här i Sundsvall? Vet inte riktigt om jag är helt bekväm vid den tanken, men varför inte egentligen nu när jag etablerat mig här & skaffat mig vänner?

Men hur ska jag få tag i vettigt boende i Stockholm? Vill ju helst av allt ha en egen lya med kök & balkong, men jag vet att det är för mycket begärt. Jag får vara glad om jag får hyra ett rum av någon snäll tant i förorten, eller kanske ett förråd med rinnande vatten & el?

Hade jag haft pengarna, inkomsten & allt därtill som behövs för att köpa en lägenhet i storstan, hade jag gjort det direkt, men dit kommer jag väl inte komma förrän om närmare tio år. Men i dagsläget lär man ju förbereda sig eftersom man bara får låna typ 85 % av köpvärdet, eller vad är det? Sen att hitta en bra mäklare i Stockholm som kan hjälpa dig med affären. Jag är inte så haj på det här med bostadsaffärer, så första gången ska jag i alla fall få tag i en bra! Där för kan Mäklare Stockholm hjälpa en med sånt!

 

Länkar en bra sida där du kan få hjälp med detta eviga problem. Även en notis till mig själv! :)
Mäklare Stockholm

 

 

 


Varför har man inte några miljarder på fickan? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0