Nätdejting

Vet ni - jag & Jonas pratade om det här med nätdejting för ett par dagar sedan. Alltså, sånna där communityn är inte bara för dejting utan också för vänner. På QX, som Jonas hänger är det inte bara homo- & bisexuella. Även många hetrosexuella hänger där. Finns ju hur många dejtingsajter som helst på internet har jag märkt. Men Spraydate är ju ändå en av Sveriges största. Närmare en miljon medlemmar! Sjukt! :)
På Facebook är det lite svårt att hitta nya vänner i en stad eftersom det är många som inte fyller i bostadsort, men här är det lite enklare. I min kontaktannons skulle det stå:

Hallå!
Vem är jag? Jag är en sprallig tjej på 20 år. Är från början dalkulla, men flyttade upp till Sundsvall för två månader sedan. Kan inte riktigt staden än, men det kommer :)

Har jobbat på Mekonomen & sålt bilreservdelar fram tills flytten. Gick även på fordonsprogramet i 1,5 år innan komplikationer uppstod. (Så jag kan meka med bilar ;) Datorintresset är stort. Bloggar, leker med film & sidor på internet i det stora hela.


Har planer på att söka in på journalistikhögskolan till nästa höst (om jag inte hinner ändra mig vill säga) Intresset för att uttrycka mig i skrift är stort. Jag skriver hellre än pratar, då jag ofta säger saker jag inte borde.. (Ta det där med en nypa salt)


Jag är rökare & har inga planer på att sluta, så kom inte & försök ändra min uppfattning på den punkten. Narkotika av någon form är helt oacceptabelt i min värld. Punkt slut.


Passionen är skor i alla dess former & färger. Accessoarer i det stora hela. Halsband, armband, örhängen, väskor, you name it! Har för mycket av allt, men kan inte få nog.


Vad söker jag? Vänner i min nya stad först & främst. Är rätt kräsen av mig, väldigt skeptisk & försiktig. Har rätt svårt att lita på folk i början, men det brukar släppa när jag lärt känna personen i fråga. Om en partner som det klickar med skulle dyka upp, så var ju det bara ett plus :)

Gärna en människa som har mål i livet, vill kämpa hårt för något, ingen som nöjer sig med det som är. En som har ett jobb, eller någon som pluggar till nåt häftigt :) Haha..
Inte någon som vill bo på landet med massa djur & 10 mil till närmaste ICA. En bit utanför stan är inga problem, men det ska vara nog så nära att det inte tar en timme med buss eller bil. (Jag flyttade från jordens minsta håla till Sundsvall av en anledning) Någon som vill ut & resa & göra häftiga saker att pricka av på "innan-jag-dör-listan". Bungy Jump & en titt på pyramiderna är inkluderat! Se vilda lejon i Afrika, se späckhuggare utanför Norges kust, åka till Irland på St Patrick's Day.. Ja, ni fattar?
Barn är ingenting jag ser inom en snar framtid. Närmare 25-30 verkar mer rimligt, dock vet man ju aldrig då det kommer till kritan. Vill ha en tryggad bostad & ett fint hem innan jag för ett till liv till jorden.


Mjau. Nån som känner sig sugen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0