Nykterhetens dag

I torsdags var det nykterhetens dag . Polisen delade ut broschyrer som innehöll fakta om alla som skadas i trafiken varje år på grund av just alkohol . Det stod även i den broschyren att om du såg 125 ljus eller 125 par skor mitt i gatan någonstans , så symobliserade det alla som dör i trafiken varje år . 125 stycken kanske inte låter mycket , men tänk om fem av de var din mamma , din pappa , ditt syskon , mormor , farfar eller nån annan nära som dog , av just de 125 , för att någon kört med alkohol i blodet ? Rätt skrämmande va ?
Tänk på det nästa gång . Påverka andra att INTE köra när de har druckit ! Spelar ingen roll om det "bara är en öl", reaktionsförmågan och verklighetsuppfattningen förändras redan efter ett par droppar . Det gäller även dig själv .

Nog om det , för polisen stoppade mig i morse när jag var på väg till jobbet . Nykterhetskontroll en lördag morgon ! Duktigt polisen ! Nu blir jag nästan stolt över er ! :)

Sitter på jobbet nu som sagt , blir själv sista timmen , för Johan sticker före mig till Kopparbergs marknad . Efter att jag slutat sticker väl jag ner dit också . Se om man hittar nåt fint :)

Åh , jag bara vill , vill , vill ! :D
Tänk , vad jag skulle bli ännu mer lycklig då !
Nu hoppas jag bara på det bästa ! *håller tummarna*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0