I'm back home

Nu är jag tillbaka från Malingsbo .. Fyra dagar ute i skogen har resulterat i tusentals knott & myggbett på kroppen . Grr ..
Den här ledigheten var verkligen behövlig kan jag tala om ! Grymt skönt .. Mycket fiske , grillning & mys !



Jag & Niklas stack ut & metade direkt när vi kom ut till Malingsbo . Mitt på sjön hittade vi en ankunge som hade tappat bort sin mamma . Vi tog med oss den i båten & letade reda på mamman & släppte i honom där . Dagens hjälteinsats ! :)
Men jag hade stor lust att behålla den . Visst är den inte söt ? :)

Väl ute på sjön började det regna . Typiskt med midsommar , inte sant ? Men vi fick oss ett par abborrar iallafall . En av dem svalde kroken riktigt djupt , så vi fick lov att ha ihjäl den , eller tjaa , inte jag , men Niklas . Så den fick Bonzo tugga på när vi kom tillbaka :)


På kvällen åkte Helene & Alf  iväg till ett par vänner för att fira midsommar , & jag & Niklas blev själva där ute . Vi tände grillen & han tog sig en konjak & jag en cider , sen satt vi i solen & göttade oss :)
Niklas , grillmästaren själv :)




På lördagen sen tog vi fyrhjulingen iväg ett par kilometer på bäver-safari . Tyvärr så hittade vi aldrig några bävrar , men vi satte oss i gräset bredvid ån & solade oss en stund :)




Sötnöten matar hönsen efter fikat ..



Senare på eftermiddagen , for vi iväg till sjön för att meta . Vi hittade ett jätteskönt ställe i en slänt , där vi lade oss ner , med metspöna på ställ , så vi kunde kramas :) Rätt som det var hörde vi ett jädrans plaskande . Vi trodde självklart att det var fisk , men det var en massa söta hästar som kom ner till sjön för att dricka vatten :)



Idag då .. Har varit en riktig slödag .. Sov ända till halv elva .. Skönt att få sova ut någon dag iaf . Det förklarar varför jag fortfarande är uppe nu .. På förmiddagen iallafall , då oljade jag & Niklas in kanoten ännu en gång .



En bild på katten Smilla , kan inte annat än få en att le :)

Framåt fem-tiden åkte vi hem . Sedan dess har jag bara legat hemma typ . Vid nio kom Alexander & hämtade mig , så jag kunde åka ut till Sörvik & hämta min dator hos Potus , vilket förklarar det sena inlägget (som för övrigt kommer bli väldigt långt) ..

Om 6½ timme ska jag vara på jobbet & öppna . Ska vara där redan innan sju , eftersom Roffe kommer redan då . Morgon-pigga gubbe .. Huhu .. Vill inte vara där så tidigt . Men jag lär väl .. Blir bättre på tisdag & resten av veckan när man får packa upp leveranserna & så .. Men jag är fortfarande skitnervös inför imorgon , tjihi ..

Nej fy . Nu är det verkligen dags att sova ! Hoppas alla haft en underbar midsommar ! Det har iallafall jag haft (förutom alla myggbett , krokar i fingrarna , alla tappade fiskar & Niklas fyrtal i ess på Chicago , vilket gjorde mig skitsur .. )

GOD NATT , för sista gången !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0