Hemma igen

Vilken konstig dag det har varit !
Jag var iväg på lunch kring halv tolv ungefär , när jag var på väg tillbaka , så börjar det spöregna ! Jag blev skitsur & sprang tillbaka till jobbet . Vid två var jag iväg till Lasse på Läkstugan , han är så jävla duktig ! Så nu har jag fått akupunktur , alltså nålar på speciella punkter på kroppen . (Kolla wikipedia.org, om ni vill veta mer) Jag har fyra nålar i ena örat , tre i andra & tre stycken mellan brösten typ ? Haha , skitmysko , jag vet ! De där ska iallafall hjälpa mot sockersug , rökning , matsmältningsproblem , gallan & mina tarmar (som jag som vanligt har fel på) . Han berättade även massa intressanta saker , att jag även ska undvika rabarber , & lök .. (Ingen risk , sånt äckelpäckel gillas inte av mig) Haha :)
Och jag har även så grymt ont i fötterna ! Ursäkta allt klagande , men va fasen .. Nån måste väl tycka synd om mig ? :)
Jag går & går & går .. Känns som om jag inte gör nåt annat .. En timmes promenad (fram & tillbaka till jobbet varje dag) , det är ju bara nyttigt , haha ( ska jag säga .. Onyttiga människa ! ) , Nej , fy fan , jag är verkligen på väg att bättra mig .

Faaast .. Fick ju även veta idag att man går upp hela 5 % av sin vikt när man slutar röka .. Det gillas inte ! Jag vill ner , ner & ner . Inte upp , inge mer . Fasen också !

Nu har jag precis slängt in en maskin , tvättar för fullt . Jag tvättar lite & ofta , istället för att man ska stå i tvättstugan en hel dag , förbanna sig över att man inte hann med allt & att man inte tog tiden innan .. Sån är inte jag , men jag vet flera som är .. Bl.a. en Carl Niklas Andersson , *host*

Haha , nu höll jag på å glömma en sak ! Jag måste springa in på Second-Hand butiken här lite längre ner på gatan .. Jag måste få tag i en plättlagg ! Jag är så sjukt sugen på plättar ! Tänkte precis fråga vad jag skulle äta idag , men det blir fan plättar , om jag får tag i en plättlagg vill säga .. Hum , ännu ett bekymmer till dagens lista . Damn !

Iväg & fika med mamma nu , så tar jag affären på en gång :) Hej så länge !



Kommentarer
Postat av: Minken

Klart du får gnälla av dig! Vad annars har du en blogg till? :)



Meningen med en blogg kan ju vara att du ska få stöd av oss tokdårar som inte har något bättre för sig, än att sitta här och nu och skriva till dig. Erhm.. hmm.. jaja, nu till ämnet:



Det finns flera inslag i oavanstående inlägg som jag inte gillar, för ditt eget bästa. Att du promenerar mycket är dock positivt, men dina ordval och din syn på kroppsvikten verkar inte hälsosam i långa loppet. Nu vet jag iofs inte hur gamla bilderna på dig är (speciellt den till vänster på startsidan), jag vet heller inte hur lång du är och - hemska Minken som nämner detta - hur mycket du väger idag. Ditt BMI är heller inget jag vet. Hur ofta röker du? Är du ens fyllda 18, så du får köpa tobak på ett lagligt sätt?



Nä du, Wictoria. Ditt inlägg ovan skapade fler frågetecken än vad det gav svar på icke-ställda frågor. Bra det, så har jag något att klura på ikväll också :) (så slipper jag tänka på något tråkigt/jobbigt/tungt).



Hej så länge!

2008-06-12 @ 20:51:31
URL: http://blogg.minken.org/
Postat av: Nina

Akupunktur är skönt :)

2008-06-12 @ 23:10:39
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0