Mat!

Har pluggat hela dagen idag. Pontus kom förbi & hjälpte mig med min inlämningsuppgift. Det gick hur bra som helst & jag har en riktigt bra känsla i kroppen. Hoppas på bra respons nu! :)

Försökte laga det som Matilda lagade åt mig i Stockholm här hemma ikväll. Allt är påhittat, så jag ska försöka återskapa receptet här:

Ingredienser:
Laxfiléer
Margarin
Lime
Purjolök
Morötter
Palsternacka
Creme Fraishe
Salt & peppar

Tina laxfiléerna helt. Lägg en klick margain på en stor bit folie med laxfiléerna ovanpå.



Kläm ut limesaft över filén, salta & peppra. (Limesaften jämnar ut den starka fisksmaken, så där kan man variera efter eget tycke)



Ta en rejäl klick med creme fraiche & lägg på filén. Hacka purjolök i halvmånar, morötter & palsternacka lika tjocka som tior (på ett ungefär, lite tjockare) & omkring.



Knyt ihop till ett paket & in i ugnen. Ca 200 grader tills det mesta av vätskan är borta (beror på hur mycket margarin & limesaft man hade i såklart)



Var så jäkla hungrig så ni fick ingen bild på ett färdig resultat, men jag kan säga som så att det går i princip inte att misslyckas! Inga onödiga kolhydrater & riktigt mättande. Fort går det också! Eller tja, förberedelserna iallafall :p

Nu ska jag fortsätta plugga. Ha en trevlig fredagskväll alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0