Storstan!

Åh, nu börjar jag sakna Sundsvall, eller tja, jag saknar "hemma".. En större stad helt enkelt. Åker till Stockholm på söndag, finally! Ska spendera lite tid med syster innan hon far utomlands & gör nå jobb. Tänk er, att nästa år kan jag umgås med henne i princip när jag vill, hur awesome är inte det?

Betygen börjar falla på plats & jag börjar fundera mer & mer på framtiden. Är lite inne på att göra alla tre år i USA, men vågar jag? Jag har ju Melissa, hennes man & deras barn Sonny & Macey som trygghet i New York, jag har Judy i New Jersey & sen tusentals andra släktingar runt om i hela landet, så det går det inte nöd på i första taget.. Tur att jag har lite mer tid till att fundera på saken. Flyttar till huvudstaden först i vinter & känner efter.. Tycker ni inte? Ska även fundera ut exakt inriktning, så den överensstämmer med Berkeley också. Gud, tusentals telefonsamtal, papper ska läsas igenom, brochyrer, avtal, stipendium-ansökningar, allt bara lägger sig på hög ju mer jag tänker på det! Men desto mer jag tänker, desto mer taggad blir jag! Kan inte säga annat!

Och jag babblar som vanligt om framtiden & ni suckar & säger "yeah, right, vi får väl se.." Så sa ni om när jag flyttade från Ludvika också. "Hon kommer komma tillbaka", men ser ni? Det kommer jag inte göra! Jag kommer hit & hälsar på vänner & familj, & det räcker så. Efter en vecka har jag tröttnat på stan. Tyvärr. Jag vill göra någonting av mitt liv! Jag vill känna att jag tagit vara på livet & gjort något bra med det! Jag har drömmar & jag har mål, det är det som för mig framåt. Jag kommer aldrig bli den människan som nöjer mig med det som är. Aldrig i livet. Jag är en fighter, en riktig jävla fighter, kommer aldrig nöja mig med någonting när jag vet att jag kan mer. Jag tar reda på saker, ringer sönder telefoner, stämmer möten, överklarar, ger fan inte upp liksom många andra skulle göra. No way. När jag är 25-26-27(?) år gammal ska jag inte sitta med ett pissigt jävla jobb som jag bara inte orkar lämna, för jag nöjer mig som det är! Då har jag min utbildning, mina meriter, mina referenser & jag kommer säga åt er alla att kyssa mig i röven! Okej, där kanske jag tog i. Men ni fattar? :p

Dags att sova nu, har ett möte bokat imorgon, sen kanske ett glas vin på kvällskvisten? Grillat blir det iallafall! :)

Kommentarer
Postat av: Christer

Hoppas verkligen att du lyckas med det du tar dig för... Är alltid (ofta) så go och glá. Roligt att se :)

2011-06-07 @ 23:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0