Hej då Stockholm

Återigen lämnar jag denna underbara stad. Matilda visste inte alls när de skulle bli klara ikväll, så då kände jag att det var lika bra att jag åkte hem till mamma idag. Blev lite panik en sväng här på eftermiddagen, precis efter jag hade ätit & skulle ta upp telefonen så var den helt svart. Alltså, backlighten funderade, men inte displayen. (Tro mig, jag provade allt! Tvingande omstart etc.) Jag fick panik & sprang in på en Apple Reseller på Sergel & de ringde nån firma som lagar sånna telefoner & de bad mig komma in. Tur att jag kan storstan någorlunda bra, så jag kunde hitta dit. De förklarade det ena & andra, provade det ena & andra & jag förklarade hur jävla bråttom det var! En timme kvar tills bussjäveln skulle gå & jag hade bokningsnumret i mobilen. Galet! Trodde helt seriöst att jag skulle få lov att köpa en adapter till mikro-simkortet, köpa en gammal skrutt telefon, alternativt lyckas hitta en mynttelefon någonstans i Stockholm för att få tag på mamma & säga att jag inte kommer, få tag på syster & säga att jag blir kvar.. Ja, ni fattar? Vilket kaos! Men den underbart snälla killen på iFon lyckades hjälpa mig! Det var batteriet som hade hängt sig på nåt vis. Vad gör man i en sån här situation i en småstad? Hade jag varit i Ludvika vid ett sånt här tillfälle, så hade jag fått lov att skicka in mobiljäveln på lagning, vilket tar i snitt tre veckor. Kul jul!

Men det löste sig till slut & jag är äntligen på väg! Trådlöst nät hela vägen, får bara se hur länge datorns batteri håller.

En sak till - hela jävla Stockholms gymnasieelever tar studenten den här veckan. Sånt jävla liv & de får hela innerstan att lukta alkohol. Blondiner springer runt i bikini & är indränkta i öl. FY FAN rent ut sagt.

Hörs ikväll! Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0