Dålig uppdatering

Det värsta jag vet är när man klickar in sig på en blogg, så finns det ingenting nytt att läsa, dvs att bloggaren inte har uppdaterat. Jag tycker det är himla tråkigt, så därför har jag bestämt mig för att jag ska bli bättre på det jag också! Bloggar en 3-4 gånger om dagen nu, men ska försöka med iallafall ett till :) Är lite svårt när jag sitter på jobbet så ofta nu med tanke på att Mekonomen har spärrat var & varannan sida, så jag kan inte lägga upp nå youtube-klipp eller nåt skoj.
Tänkte iallafall berätta en del om mig som ni kanske inte vet, så får ni en liten uppfattning om mig iallafall :)

Fullständiga namn: Wictoria Erika Bång (Döptes med stavningen Viktoria, men ändrade när jag var 12 år)
Föddes: Tisdagen den 23:e oktober 1990 på BB i Falun.
Familj: Helsyster Matilda som numera jobbar som stylist i Stockholm. Pappa Lars-Erik jobbar som rektor, hans fru (min låtsasmamma) Elisabet (kallas Lisa) och hennes tre barn Christoffer, Yasmine & Sebastian. Mamma Solveig, jobbar som förskolelärare, hennes sambo Peter (min låtsaspappa) och hans två barn Andreas & Tobias.
Civilstatus: Pojkvän. Emil Hägg <3
Bor: På Högberget i Ludvika i en mysig etta på ca 40 kvm
Skolgång: Dagis på Östansbo skola, lekis-3:an på Knutsboskolan, åk 4-5 på Gärdeskolan, åk 6-7 på Lorensbergaskolan åk 8,9 & 9 på Kyrkskolan (valde att gå om nian en gång till på grund av vissa personliga saker). Sökte in på Fordon-Lack i Falun , men kom inte in. Kom istället in på Fordon-Mek i stan. Gick där i 1,5 år tills mina knän & min rygg sa ifrån & jag fick lov att sluta där. Sedan dess har jag gått på Stegelbacken för att plugga enskilda ämnen i min egen takt. Tar studenten nu i vår, även om jag inte får klart mitt slutbetyg.
Jobb: Jobbar på Mekonomen som bilreservdelsförsäljare. Är timvikare & jobbar även måndagar & lördagar alltid.
Fritid: Största hobbyn är datorn. Aktivmedlem på TorrentStart. Har även ett stort intresse för Shabby Chic inredning. Målar & tillverkar egna skyltar, örngott o.s.v. Målar om saker gör jag också.
Hårfärg: Föddes blond, har varit blond i 95% av mitt liv. Har varit nästintill svart en gång. Röd en gång (kommer så väl ihåg när jag gjorde avfärgningen & blev orange som en morot i huvudet! Gick inte ut på en vecka!) För nuvarande är jag mörkbrun, men är riktigt sugen på att färga det mahogny/rödbrun-aktigt, men det får vi se när det blir :)
Ögonfärg: BLÅ! (Blå-gröna med lite alkohol i kroppen, haha)
Skostorlek: 38 (i vissa fall 39)
Länder jag besökt: Okej, listan blir rätt lång .. Börjar väl med de nordiska? Norge, Danmark, Finland & Island. Sen USA (tre gånger) Turkiet, Spaninen, Tyskland, Schweiz, Österrike, Italien, (och Sardinien som tillhör Italien) Grekland (både fastland & Rhodos. Har säkert glömt nåt, men det gör inget, kommer nog åka dit senare i livet :)
Mobiltelefon: Sony Ericsson W995 Silver
Kamera: Sony W120 Silver
Favoritmaträtt: Pannkaka & biff i sås.
Saker jag ska göra/besöka innan jag dör: Pyramiderna i Egypten, Taj Mahal i Indien, Kinesiska muren, Grand Canyon, Tokyo och Las Vegas! (Kanske New York en gång till) Jag ska hoppa bungy-jump, åka någon av världens Six-Flags-berg-och-dalbanor, flyga helikopter, gifta mig, bada i en isvak, åka till Thailand på semester, se en NASCAR-tävling live, besöka Irland på St Patricks Day 17 mars & vara helgrön (GRINCHEN, mwohaha) kommer inte på mer saker just nu..
Favoritämne i skolan: Matematik (när jag hade A-kursen, B-kursen sög ur mig intresset)
Husdjur: Hade katt (Norsk skogskatt) från det jag var två år och bodde hemma (Bamse) han fick vi lov att avliva för snart ett år sedan, då han fick cancer i magen. Tankebanan är inne på en Norsk skogskatt igen, eller en Ragdoll, Maine Coon alternativt en Helig Birma. Det sistnämnda är Emils favorit, så vi får väl enas, haha. - Kan tillägga att jag inte alls är en hundmänniska. Tycker de är söta & så, men de luktar illa när de blir blöta, dreglar, måste ut & gå med dem (ett jäkla ansvar) o.s.v. Föddes väl till kattmänniska helt enkelt..
Häftigaste platsen jag varit på: Jag måste nästan säga Chicago här, även fast Venedig är nära på att sno förstaplatsen. Chicago är riktigt häftigt! Skjut stora byggnader, stor & pampigt, fin stad & trevliga människor. Stort plus!
Drömbilen: För tillfället en Audi R8 (har varit i ett par år nu) Väntar fortfarande på att de ska gå ner i pris, så man kanske kan se en möjlighet? (Ligger i miljon-klassen)
Närmaste vänner: Yasmine (och Sonny, får slänga in han på ett hörn också, då han nästan alltid är med) och Simone såklart !
Dricker helst: Cocacola - tyvärr. Ska sluta upp med det! Favorit öl är Svensk Starköl, Mythos eller Grolsh :)
Musiksmak: Är allätare, verkligen! Lyssnar det som faller mig i smaken - allt från Beyonce till Madonna , till Kiss & Rise Against . Från Melissa Horn till Metallica .. Ja , ni förstår ?
Beroende: Pumptvål! Det värsta jag vet är handtvålen! Tycker det är riktigt äckligt med handtvål & inte luktar de speciellt gott heller! :(
Drömyrke: Har ingen aning om vad jag vill bli, men har funderat på mäklare. Problemet är bara skolan (att den ligger så långt bort) och utbildningstiden (3 år på skola & 4 år på distans) Har ingen lust att sätta mig i skolbänken när jag äntligen tragglat mig igenom gymnasiet, så jag låter framtiden utvisa :)
Favoritfilm: Coyote Ugly & The Notebook utan tvekan !
Favoritskor: Mina vita kilklackskor . Underbara ! Har aldrig någonsin fått ett enda skavsår av dem, sjukligt sköna, men börjar nu tyvärr få ett par år på nacken..
Favoritplagg: (just nu) Förutom morgonrocken jag fick av mamma i inflyttningspresent, så måste jag nog säga mina klänningar ! ALLA ! Jag har blivit helt "klänningsfrälst" måste jag påstå, haha!
Vill just nu: Sluta jobbet (jobbar till sex), så jag får åka hem till pappa & plocka med lite saker, sen hem till mitt hem & pyssla lite :)

Är det något mer ni vill veta är det bara att slänga iväg en kommentar :)
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0