Dag 6 – Min dag

Inte nog med att det var snorkallt när jag klev ut från jobbet idag, bussen skulle ta evigheter på sig att ta sig fram också. Jag vet att det inte är deras fel att det är halt & att de övriga bilisterna i den här stan är sölkorvar.
Kommer hem, hungrig som ett as & ställer mig & lagar enchiladas. Märker sedan att jag inte har några tortillasbröd kvar, så jag springer i ren panik ner till Frendo & handlar (som tur var hade de det där).
Sätter sedan på ungen medans jag gör klart det sista. Känner att det börjar lukta rök, vänder mig om & ser ljusen på bordet, släckte de, men det skedde ingen förändrig. Då ser jag till min fasa att det bolmar ut rök från ungen. Kevin & Sandra gjorde nämligen kyckling häromdagen som det läckte olja ifrån & gjorde inte rent ugnen efter sig de heller. Så här var det riktigt nära att oljan började brinna.

Jag fick lov att vädra ur både kök & ugn, ställa mig & skura rent ugnen för att sen stoppa in min mat där. Tror ni att jag var hungrig? Mjaa, lite smått va?

Gosh. Nu har jag ätit. Paltkoma. Ligger efter som fan i mitt tidsschema. Hade tänkt att färga håret, men så blev det inte alls. Hugger in på skolarbeten direkt istället. Ska försöka mig på en tidig kväll idag också, det var riktigt välbehövligt måste jag säga!

Ja, det var typ min dag idag det?

Just ja - tomten! Här har ni bild:



Var den inte söt? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0