Så nära att ge upp

Varför är inte livet enkelt ?
Varför ska jag få ta allt skit ? Kan någon svara mig på det ? Är det för att jag är tillräckligt stark för att klara av den här skiten ? Men helt ärligt .. Jag är fan inte så jävla stark längre .. Jag vet inte hur mycket jag orkar stå emot , hur mycket skit jag ska bära på mina axlar , innan jag faller ihop .
Det går bara utför , & det är inte bara en grej . Det är tamejfan allt . Det är inte bara Emil , det är allt ..

Jag vet inte ens om jag ser något ljus längre , vart finns det ?
Jag vet att jag måste klara mig igenom skolan , men hur enkelt är det , när allt annat runt omkring en också tynger ner en ? Skolan drabbas , även om den inte borde . Jag har svårt att sova , funderar för mycket . Tänker på allt . Drömmer . Men vart kommer man på det ? Man mår bara sämre .

Jag vet att det inte bara är jag som mår dåligt . Många runt om mig gör det också , & jag stöttar dem & ger dem råd .. Men varför i helvete är det så svårt att följa sina egna råd ? Hur enkelt vore inte det då ?  Man är ju klok egentligen , men kärleken är något jag aldrig kommer förstå mig på . Aldrig .

En ros ? Nej , just ja , en prästkrage .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0