Haha , fy fan vad jag är klumpig !!

Hahaha , lagomt när jag fått tillbaka mitt simkort , så tappade jag mobilen i sjön :p Haha , fy fan vad talanglös jag är :D

Det var nämligen så att jag & Emil var ute & fiskade .. Först så satt vi på en brygga där det fanns bänkar .. Jag la alla mina grejer på bänken .. Cigaretter , mobilen , plånboken ... (Okej, jag vet att man inte ska ha med sig sånt ut på sjön , så ni behöver inte rätta mig ;D) Iallafall .. Rätt som det var när jag stod & metade , kom en vindpust & grep tag i mitt cigarettpaket & slängde det i vattnet .. Jahapp , det var bara att slänga .. 
Det nappade så dåligt där , så vi tog våra grejer & begav oss till en annan brygga lite längre bort . Jag gjorde samma sak där & la mina grejer på bänken . Lade tröjan över , så att det den här gången inte skulle blåsa bort . Men istället fastnade tröjan i metspöt , så när jag tog spöt , så åkte tröjan med & rev ner mobilen , så den först studsade på bryggan , så batteriet & bakluckan ramlade av , sen föll själva mobilen i sjön . Jag fick ett sjujävla ryck & slet av mig kläderna & hoppade ner efter den . Jag fick panik när jag först inte bottnade , sen när jag kom ner till botten , var det bara dy & sjögräs . Jag fick panik .. Jag flög nästintill upp & bad Emil hoppa i efter den . Sötnosen gör ju det också :) Vattnet var ju rätt kallt för honom , som fick lov att tvinga sig själv ner . En själv hade ju bara hoppat ...
Han dök in under bryggan , hittade massa annat skräp , men ingen mobil .. Jag började nästan ge upp hoppet . Mobilen kan ju sjunka hur långt som helst , eller flyta iväg .. Vi hade ju inga glasögon eller nåt som hjälpmedel . Men efter ett sista försök så hittade han den !!! Jag blev helt överlycklig , började torka , ruska & blåsa , la den sedan i skon för att den skulle få torka ..
Senare på kvällen satte jag på den & den fungerade !!! Hahahaha ..
Men mikrofonen var lite dålig till en början , men när telefonen blev lite varm , så dunstade väl kondensen i den , så nu är den fullt fungerande igen . Fy fan vilken röta jag har :D :D :D

Sitter på jobbet , konstigt nog . Micke är hemma med sjukt barn , Andreas ville tydligen inte vara här & Johans unge har fått öroninflammation nu också , så det är lite kärvigt . Får lov att jobba imorgon också ... SÅ HIMLA TRÖTT !! Inte fan är jag van med att gå upp sju på mitt sommarlov ? Eller tja , har bara haft lov en vecka .. Men det tar ..

Dags att jobba lite nudå , ha det fint :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0