Sex and the City

Ååh , jag kan inte tänka på något annat ! Jag & Karin var på filmen alldeles nyss & jag kan bara inte intala mig själv att det verkligen är slut nu . 9 år av serien satte en sista punkt idag .
Kommer så väl ihåg när jag var mindre , då min syster följde serien & jag smygkollade på kvällarna när mamma & pappa hade gått & lagt sig .. Serien var liksom "förbjuden" för mig som knappt var 10 år .. Men jag har hunnit ikapp & sett nästintill varenda avsnitt . Maratonet nu i veckan missades inte ! Min personliga åsikt .. Jag tyckte aldrig om Aiden . Förstår faktiskt inte varför han fångade hela världens hjärtan ?

Filmen iallafall . Sex and the City - The Movie . Helt underbar ! Lite annorlunda mot avsnitten , men vad ska man förvänta sig ? Cynthia Nixon , Cim Catrall , Kristin Davis & självklart , våran älskade Sarah Jessica Parker . Problemet var ju Mr Big . Han & Carrie ska ju gifta sig . Det är ett himla piffande runt det där bröllopet . Val av klänning , alla gäster , platsen o.s.v.
Allt går ju inte riktigt som det ska för dessa tjejer . Vad ska jag egentligen säga för att inte avslöja för mycket ? Alla fyra tjejer förvånar i den här filmen .. Om jag säger så .
Det där med att bli gammal & att acceptera livet som det är , är inte det enklaste för dessa tjejer .
Jag rekomenderar alla SATC-fans & naturligtvis alla andra också att se filmen . Det är en "flashback" i början , så man kommer in i storyn lite .. :)



Carrie & Mr Big .

I vilket fall som helst åkte jag & mamma till gymet efter jobbet . Märkte när vi kom dit att gymet inte öppnar förrän fem på eftermiddagen nu på somrarna . Passerkortet skulle dock funka 15 minuter innan öppning .. Men icke . Där stod jag & mamma som två dumma fån & drog kortet säkert 1000 ggr var , för att kanske .. kanske den där förbannade dörren skulle tillåta oss att gå in . Men icke . Jag gav upp , lika så gjorde mamma efter en stund . Jag mötte upp Karin , vi gick hem hit & lagade lite mat innan vi begav oss av till bion :)

Nu sitter jag här hemma , ska strax sova . Kände att fyra timmar inte räckte långt i natt .. Somnade inte förrän strax efter två . Och att gå upp när klockan står 05. ** är rent ut sagt förjävligt . Det känns hemskt !! Fy fan ..

God natt alla !

Kommentarer
Postat av: Minken

Tack för recensionen! Men jag kommer fortfarande inte att se filmen :) Så vidare inte någon kan övertyga mig om att jag bör se den (lät lite spännande med att acceptera sin ålder när man blir äldre.. hmm.. tål att funderas vidare på :)).



Godnatt!



Minken, nattsuddare (aj då)

2008-06-24 @ 00:18:53
URL: http://blogg.minken.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0