Prata svenska ! Ren svenska !

Som de flesta av er redan vet , så jobbar jag på Mekonomen . Och idag har det verkligen varit en fruktansvärd dag . Inte nog med att jag får lov att jobba på min semesterdag , så har min cykel blivit stulen & det kommer ni utlänningar här som vill ha grejer till sin bil . Jag är inte rasistisk så , men det är ganska jobbigt när de kommer in & försöker på svenska (?) berätta för mig , vad de vill ha för grejer . De blandar in sitt eget språk , engelska & svenska ? Sedan blir de sura & arga för att jag inte förstår , eller hör vad de säger ! Ja men , hur lätt är det ? Tänk dig själv !
De kan väl iallafall ta med sig den gamla delen , eller instruktionsboken & visa vad det är de vill ha ?

Tänker jag helt fel , eller ? Skulle de inte underlätta ens arbete lite ?
Visst , jag vet att de försöker lära sig svenska , & jag tycker att de är värda en chans här i Sverige , men va fan .. Jag blir så trött . Annars är det bara jag som har en dålig dag ?

Kommentarer
Postat av: [elina]

Du har rätt i det du säger. Skulle underlätta för både dem och dig om de bara kunde ta med den gamla delen som de vill ha nytt utav :)

2008-08-07 @ 18:56:37
URL: http://heretostay.blogg.se/
Postat av: Pernill@

Nä jag håller med....

Jag förstår tex danska.... Men inte en dansk som försöker försvenska sig när han pratar...

Då fattar jag inte ett dyft...

2008-08-07 @ 19:14:34
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0