Denna dag

Denna dag i historien är en mycket speciell dag, av många skäl.

1944 – Brittiskt bombflyg förstör cirka 75 procent av bebyggelsen i den tyska staden Darmstadt, varvid omkring 11 500 människor omkommer.
1961 – Världsnaturfonden (World Wide Fund for Nature; WWF) grundas i Schweiz.
2001 – En terroristattack utförs mot World Trade Center i New York och Pentagon i Washington D.C., USA.
2003 – Sveriges utrikesminister Anna Lindh avlider till följd av de skador hon har tillfogats i ett knivöverfall dagen innan.

Idag är det tio år sedan attackerna mot WTC, fortfarande helt obegripligt. Jag var där 2005, ändå fyra år efter attackerna & de hade fortfarande inte fått bort alla rester från tornen. Men att se minnesväggen var hemskt. Alla namn som stod där, helt obegripligt.



Matilda, pappa, jag, Ulf, Angelica & Annika. Till vänster ser ni en del av väggen.


Men mitt i denna tragedi så måste jag ändå berätta något helt annat. För 1989 & 1990 föddes det människor som är värda att hyllas! Sofia, Sandra & Sonny - grattis på er födelsedag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0