Tvättar för fullt

Rättskunskaps uppgiften är klar & nu sitter jag med lite uppgifter i religion. Inte världens roligaste sätt att spendera en helg, men jag kan ta igen det nästa vecka då jag inte har nå jobb förutom till helgen.
Har precis satt på en tvättmaskin & har även bestämt mig för att grovstäda i tvättstugan & sätta upp lite lappar. De som bor här i huset vet inte hur man doserar tvättmedel, heller inte i vilket fack man häller i vad. Facket för kondensvatten i torktumlaren tror jag inte ens de vet existerar. Både torktumlaren och ena tvättmaskinen har varit trasiga länge, men det verkar inte som om nån bryr sig här förutom jag? Vi fick en ny torktumlare för någon vecka sedan, men då gick ena tvättmaskinen sönder istället. En ny tvättmaskin får vi iallafall i början på nästa vecka, så då hoppas jag det blir lite ordning igen.

Nog om det - har även bestämt mig för att möblera om lite. Som om jag inte gjort det tillräckligt många gånger? :p Njaa.. Blir lite svårt att flytta möbler själv när de ska ner från övervåningen, men jag är så förbannat envis, så det ska nog gå. Om inte annat får jag ringa efter hjälp, haha! Kanske knäpper kort när det är klart, så får ni se ;)

Tillbaka till läxorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0