Changed plans

Som vanligt..
Maja & Pontus var här & vi åt nästan en dubbel sats pannkakor själva. Maja var så mätt så hon undrade om hon var gravid, haha! Sötnöt! Prat & sänghäng, helt underbart! Har precis duschat, fyllt vinglaset & bänkat mig här framför datorn, tänkte göra två uppgifter iallafall, sen kommer väl Pontus & Andreas förbi här. Planerna är att kika förbi Kåren en sväng ikväll & kolla läget. Det riktiga pluggandet kan vänta till imorgon - söndag - den ultimata pluggdagen.

Har även beställt information om Berkeley Collage i New York, det är bra att vara ute i god tid & förbereda sig. De tar bara in ungefär 500 utländska studenter / år, så det gäller att ligga steget före som sagt. Drömmer mig ibland iväg om kvällarna & kollar på lägenheter på Manhattan, men vart i helvete ska jag få 15 000 ifrån varje månad? En etta i SoHo ligger nämligen på en sån hutlös hyra. Men ska det smaka så... Tur att man kan snika på campus så länge man går i skolan iallafall :) Tyck att jag är galen om ni vill, men det är mitt mål. USA är destinationen. Om tre år är det beräknat att jag bor där. Skulle inte vara så dumt va? Sundsvall är bara en anhalt i mitt liv, vänja mig vid något större liksom. Nu är det på tok för litet här, men jag ska iallafall göra klart skolan här, även om 50% blir på distans. Sen till Stockholm i 2,5 år & sedan examensåret i NYC. Låter inte det som en bra plan? Jag som är så förbannat envis, vet att jag kan, bara jag vill..

Nej, nog babbel. Nu ska jag dricka upp glaset & fortsätta plugga. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0