Plugg-dag

Det blev pannkakor till lunch, mums! Pontus kom hit & åt med mig & stannade sedan kvar & pluggade han med. Jag fick ännu två data-uppgifter klara & skickade dessutom in de, så ska göra prov i både ILA & DK när jag återvänder till skolan nästa vecka. Heja mig!
Nu de senaste fem timmarna har jag setat med ett arbete om samerna i religion. Ska förklara ett samiskt liv - födelse, dop, bröllop, död, begravning o.s.v. Vad de tror på, hur de lever, vart de lever o.s.v. Konstigt nog så vet vi så lite om de när de ändå finns oss så nära till hands & nu har jag dessutom flyttat ännu närmare dem! Skäms på mig som inte kan någonting om samerna! Men det är det skillnad på nu! :)

Ska göra klart det här arbetet & försöka göra en någorlunda bra plansch & sedan skicka in innan jag går & lägger mig. Det är planen iallafall.



Snygg outfit ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0