Men herregud!!

Pontus ringde & väckte mig kvart över åtta i morse & sedan dess har jag varit vaken! Hör & häpna! Meeen, problemet är fortfarande att jag inte är det minsta trött & kan inte sova. (Och nej, jag har faktiskt inte tagit nån power-nap på eftermiddagen heller!) Klockan har passerat tre & jag borde ha däckat för länge sedan (av trötthet alltså)..
Har varit fullt upptagen hela dagen med att bara pyssla om mig själv & mitt hem. Har skurat badrumsgolvet, dammat, torkat fönstrena (sånt man inte hinner med när man jobbar) sen bara slöat framför datorn.

Klockan tolv damp posten ner på mitt golv här & lycklig blev jag när jag såg SU:s (Stockholms universitet) kurs- &programkatalog som låg där! Har setat & bläddrat & läst, kollat statistik & krav, så jag vet att jag har att förbereda mig på. Programmet jag är mest sugen på nu är kandidatprogrammet för system- och datavetenskap. Såg dock på statistiken att bara i snitt 1 av 5 kommer in där, så lär ha nåt annat som back-up. Ska försöka läsa bort alla jävla skitämnen från fordon nästa vår för att komplettera & få upp de flesta på VG & MVG nivå. Det är planen iaf, sen får vi se hur det barkar iväg! Av alla ämnen jag har läst nu på Komvux har det blivit VG eller MVG. Flest MVG faktiskt! Tror ni jag är stolt eller? ;)

Börjar få lite små sommarjobbsångest också. Jag vet att jag kommer vara instängd åtta timmar om dygnet nu, minst fem dagar i veckan i minst sju veckor. Det är deprimerande. Som tur är har det varit halvpissigt väder den här veckan, så det känns inte lika hemskt. Hoppas det spöregnar på måndag, för då ska jag skutta till jobbet utan paraply! (Haha, nästan iallafall!)

Det börjar lugna ner sig här utanför iallafall, började fundera hur fan det kunde vara så mycket liv här på stan nu på kvällskvisten, O'learys stänger ändå ett på helgerna(?) men det slog mig sen att Eagles spelade ju ikväll, hela Sundsvall var proppat med fans & iom att jag bor typ 250 meter från Norrporten Arena, så hörs det ganska väl..
Nog om det, nu tror jag alla fyllon hittat hem, för nu är det bara fåglarna jag hör.

Gör ännu ett nytt försök att sova. Tjingaling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0