Vilken härlig dag!

Har haft en så himla bra & härlig dag så det finns inte! Sov tills jag vaknade, så satt syster redan i köket & åt frukost. Klädde på oss i lugn & ro & begav oss till söder. In på butiker & shoppade lite. Mötte upp Gabriel & hans kompis & satte oss på en uteservering på Medborgarplatsen & lapade sol. Beställde in mat & tog oss en öl. Hur härligt som helst! Det märktes att det var "sommar" i Stockholm idag, det var så himla mycket folk ute! Att Hammarby hade säsongavspark idag gjorde att hela meddis var full i grön-viita människor. När tåget skulle gå mot södra stadion så flydde vi fort som fan! Haha!

Hem & tog oss en "power-nap", lite systerprat i sängen. Sprang bort till Ica, handlade lite sallad & gjorde hemmagjord sallad till kvällsmat. Nu den sista timmen har vi setat & sorterat bland Matildas visitkort & satt in de i plastflickor. Jag är den bidragande orsaken till ordning & reda i min systers hem kan jag konstatera nu ;)

Och imorgon bär det av hem till Sundsvall igen. Jag vill verkligen inte, jag vill inte lämna denna underbara stad! Jag ska verkligen göra allt för att planera flytten nu, att jag får hjälp av syster & familjen skadar ju inte direkt heller! :)
Och på fredagmorgon bär det av upp till Hemavan. Maja ska få visa mig fjällen över påsk. Jag som inte har varit med norrut än Sollefteå kan faktiskt aldrig säga att jag varit vid ett fjäll (Sälen räknas verkligen inte som ett fjäll). Det kommer liksom bli en once-in-a-lifetime-grej, första & sista gången jag besöker ett fjäll, så en weekend blir alldeles lagom! Veckan efter är fullspäckad med jobb, trots att jag har påsklov. Kanske blir en resa hem till Ludvika under Valborg, dock har jag inte bestämt mig riktigt än. Johan från mitt gamla jobb ringde idag & undrade om jag ville jobba under helgen då & ska jag hem, så är det klart att jag ska jobba!

Bilder kommer inte förrän imorgon på tåget (eller när jag kommit hem). Vet inte vad sladden är till iPhonen & orkar inte leta heller. Ska spendera all tid jag kan med syster nu, så jag ska sluta skriva!

God natt med er! Och hejdå Stockholm ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0