Framtiden

Sådär ja, slutprovet i datakunskap är avklarat & därmed är hela kursen avslutad. Så jävla skönt! En börda lättade från mina axlar nu! Åker till skolan imorgon ändå & kollar över allt med ILA & möjligtvis gör nå tester där för att se om det är något jag måste läsa på.
Är hemma nu & laddar inför jobb 15.30-20.30. När jag kommer hem ska jag äta stuvade makaroner & köttbullar. Det har jag bestämt! Fyfan så gott!

I natt när jag inte kunde sova så låg jag & grubblade inför framtiden, vad jag vill göra & inte. Vad jag ska göra & inte. Hur jag vill att mitt liv ska se ut om två år, fem år & tio år. Inte enkelt må jag säga, men jag börjar äntligen komma underfund med vad jag verkligen vill göra här i livet & det är verkligen så jävla skönt!
Kommer så väl ihåg när man fick lov att göra valen i nionde klass, valen som skulle styra hela ens framtid. Jag gjorde det smarta draget att välja att gå om nian för att förbättra de betygen, men sedan att välja fordonslinjen var väl inte så smart. Det får jag sota för nu när jag kommer ha skulder på uppåt hundra tusen för att ha ett färdig slutbetyg. Skiter egentligen i betygen, då jag har bra referenser att gå efter för framtida jobb. Betygen är bara en grundsten som arbetsgivarna egentligen skiter i. Det är bara ett sketet papper som man "måste" ha. Det är just nu bara kurserna jag är ute efter.
Fick hem papper idag i brevlådan om att det är dags att söka kurser till hösten & det lutar åt att det blir en 5-6 kurser då också. Däribland olika programmeringskurser, multimedia & webdesign. Kan man inte klämma in ett par extra "osynliga" år så att jag får fördjupa mig i akademisvenska & fördjupad engelska också? Tiden räcker liksom inte till för allt jag vill göra här i livet. Känner att livet kommer glida mig ur händerna & att jag snart är 30 år gammal. Jag kommer förmodligen vara närmare 30 än 20 när jag är klar med studierna. Blir allt mer taggad när jag tänker på vilken diskussion jag & Pontus hade i fredags. Man ser möjligheterna man har här i livet & vet att ingenting är tamejfan omöjligt! Och jag som är så jävla envis vet att jag kan - bara jag vill.

Jag har även en till tanke med framtiden, men det är så långsiktigt & ett sånt jävla projekt så det tänker jag inte ens ge mig in på att diskutera, istället ska jag ta mig en dusch & göra mig i ordning för jobbet. Börjar om en timme, så det kan väl vara dags..

Huvaligen vad mycket text det blev! Ni kommer säkert inte ens orka läsa hälften. Det är mer en "reminder" till mig själv om fem år att jag verkligen ville göra det här. Åstadkomma något i mitt liv. Har slösat för många dagar på skit som det inte ens har varit värt. Det är slut på det nu. Precis som jag sagt i dagens sms-konversationer. Vi lyfter oss till en nivå tillsammans. Tillsammans dansar vi genom livet på rosor & låter taggarna härda våra fötter på vägen framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0