Hallå hej!

Blev inte riktigt nå plugga av igår inte. Jag ställde mig & strimlade kött till dagens middag & precis när jag var klar så tjöt brandlarmet, tredje gången den här veckan. Lite smått irriterad klädde man på sig & tog på sig skorna & gick ut. Mötte övriga grannarna, fick brandlarmet att gå tyst & ringde jouren. Eftersom kemtvätten under oss hade haft problem med nån maskin tidigare i veckan, så gick jag & grannen mittemot mig ner för att kika & lukta om det var nåt konstigt. Blev att prata extra mycket & kom fram till att vi ville se varandras lägenheter. Och precis som jag misstänkte så var de precis spegelvända, dock hade han bara två fönster & fyra takfönster. Heller inga takfönster i garderoben vilket förvånade mig lite. Förövrigt var de nästintill likadana.
Han fick också komma in & titta på min lägenhet & vi diskuterade allt från hyror till inredning, livet, arga lappar, filmer, ja, allt. Riktigt trevligt att lära känna grannarna på ett helt annat vis så man vet att man kan gå över & låna lite socker om så skulle behövas? Ja, ni förstår poängen.

Maja har precis varit här & ätit lunch. Pannkaka blev det idag. Till kvällen blir det biff i sås. MUMS! Jag ♥ Hemköp & deras extrapriser på kött. Nu ska jag ge mig ut på en promenad i detta hemska vårväder, sen blir det plugg ikväll. Det kan jag lova.

Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0