Skor, jobb & utbildning?

Någon som har något tips? Har kikat lite på Nelly, Brandos, DinSko, Scorett, Halens, have2have, ja, typ överallt. Bara hittat två par som faller mig någorlunda i smaken. Har ingen aning om hur hård vintern kommer bli här uppe i "Norrland", så det gäller att vara förberedd. Vill ha riktigt varmfodrat den här gången. Helst kilklack också. Måste faktiskt lägga lite mer pengar på ett par bra skor nu. Problemet är pengarna. Skorna jag vill ha går över tusenlappen & mer än så. Mycket mer. Hittat ett par jobb här uppe jag ska söka i veckan tänkte jag. Lär faktiskt börja ta tag i det där. Bara jag får internet nästa vecka & allt börjar funka som det ska så ska jag ta tummen ur arslet!

Btw, fick reda på att det finns journalist-utbildning här på Mittuniversitetet, så jag kanske inte behöver flytta härifrån iallafall! Skönt! Det hade ju blivit ganska drygt med ännu en flytt om ca ett år. Då hade det blivit neråt Småland isf. Det vettefan om jag hade pallat. Tre år är kursen här uppe, men orkar jag verkligen sätt mig i skolbänken till nästa höst igen? Ja, vafan har jag att förlora? Känns inte som att jag är i den åldern att jag kommer sätta mig på tvären & vägra saker. Nu är det för fan min framtid jag leker med här. Jisses vad gammal jag lät där! Men det är väl det jag börjar bli? Om cirkus en månad är jag inte ens tonåring längre, hur sjukt är inte det?
Här har ni en länk att läsa om utbildningen. (Speciellt till dig mamma, annars kommer du ringa & ställa 1000 frågor, men det kommer du göra iallafall, haha)

Då behöver jag inte stå på gästlistan för att komma in på Kåren som jag gör nu, den du ;) Woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0