NeoCube is the shit!

När jag var nere hos Pontus så satt jag & lekte med hans NeoCube! Alltså, det är verkligen en leksak man aldrig tröttnar på! Jag satt & lekte i timmar med den här lilla grejen. CoolStuff som förövrigt säljer den, beskriver den såhär:
"NeoCube är ett slags pussel konstruerat av 216 st sfäriska "high energy rare-earth magnets" (Naturligtvis skriver vi det på engelska för att det ser mäktigt ut. Inte alls för att vi inte riktigt vet vad sjutton rare-earth magnets är för något.) med en diameter på 5 mm som du kan pusselpyssla ihop på ett oändligt antal sätt, och inget av dem är särskilt lätt. Fundera på saken: 216 små magneter som alla kan hänga ihop, vad ska du bygga av dem? Hur irriterad blir du när du fått ihop 215 av dem till nåt snyggt och den sista rackaren hamnar på sniskan?"

216 st kanske låter mycket tycker du? Men hade det varit jag, hade jag köpt en två-tre satser för att kunna få ihop allt som jag ville :) Haha!



Gjorde en 5x5x5 kub! :)

Klicka här för att köpa en sån här du med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0