Dag 3 – Mina föräldrar

Min mamma - Solveig Elisabeth Bång, 54 år gammal & bor i Ludvika med sin sambo Peter. En pysseltant utan dess like! Allt från gardiner till trädgård, matlagning till att laga ett hål i tröjan. Kaffe har hon än inte lärt sig dricka, trots sin ålder, men rödvin - det lärde hon sig så sent som förra året! Vuxenpoäng!
Jobbar som förskolelärare på Knutsbo skola, har även nu fått gå in & vicka som lärare i åk 1. På sommaren så hittar man henne med näsan i rabbaterna på tomten. På vintrarna flyr hon landet tillsammans med sin karl. Thailand är favoritstället där de nu har varit snart ett tio-tal gånger.
Under mina tidiga tonår så hade jag & mamma ingen bra relation, det kan jag faktiskt inte påstå. Men vem hade det egentligen? Jag var lite lätt upprorisk då & bidrog till att det kanske blev lite värre än vad det kunde ha varit. Idag börjar jag & mamma få en mycket bättre relation & det tycker jag jättemycket om! Hon är trots allt min mamma & kommer alltid finnas där. Hon sviker aldrig, ställer alltid upp. Lyssnar när jag är ledsen, förbannad eller överlycklig över någonting. Vi har skrattat så vi har gråtit tillsammans. Jag älskar dig mamma ♥



Peter & mamma i somras på Lobbybaren.



Mamma & jag, julen -09 ♥



Min pappa då? Lars-Erik Bång heter han & även han är 54 år gammal. Han bor för tillfället ute i Halvars i Gonäs med sin fru Lisa som han gifte sig med i juli förra året. Han är störförälskad i sin kära motorcykel som han kan putsa på i otaliga timmar. En Triumph Tunderbird som han hämtade fabriksny i England förra året. Annars är han en riktigt händig karl, har alltid varit. Målar & bygger hela tiden. Är det inte det ena projektet, så är det det andra. Min far har alltid haft många idéer, den ena värre än den andra. Som tur är går många av de inte i bruk måste jag säga.
Även fast pappa & jag inte pratar så ofta nu för tiden, så har vi en väldigt nära relation. Vi behöver inte säga många ord till varandra, vi förstår varandra ändå. Jag menar nu inte att vi inte har haft några heta diskussioner, för det har vi verkligen haft! Pappa har alltid varit min förebild på något vis. Han har aldrig ställt krav, bara riktlinjer. Aldrig förväntat sig något, bara uppmanat mig. Aldrig tappat hoppet om mig, trots att det varit nära många gånger. Han tror på mig & vet att jag lyckas, vad det än är jag ger mig in på. Jag älskar dig pappa ♥



Lisa & pappa på deras bröllop -09.



Pappa & Lisa när de var här förra månaden :)

Just under mina tonår, helst år 2003-2006 tycker jag nu i efterhand lite synd om mina föräldrar, så som jag behandlade dem. Men det har nog stärkt oss alla i slutändan. Vi hade det inte jättebra hela tiden & jag var inte någon ängel. Jag har aldrig velat gå i någon annans fotspår. Jag är min egen individ & lever utefter mina villkor & mål i livet. Tyvärr har många i min omgivning fått lida för det. Jag ber om ursäkt för det.


OBS. Tidsinställt inlägg då jag fortfarande är på utbildning.


Kommentarer
Postat av: MYMiC

Aww, så sjukt fina bilder <3



Åh, tack så mycket :) kram <3

2010-11-29 @ 12:21:35
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: sabbi

Har en fototävling, vad med här:

http://subbsabb.blogg.se/2010/november/en-liten-fototavling.html#comment

:D

P.S. Fin header!:D

2010-11-29 @ 13:07:46
URL: http://subbsabb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0