Dag 8 – Ett ögonblick

Jadu, ett ögonblick? Det har jag haft många i mitt liv, många som har betytt mer, några mindre.. Är det meningen att jag ska skriva om ett av de nu eller? Studenten, examen i nian, eller nåt sånt? Där förstår ni ju redan att jag grät så sminket blev förstört & att jag hade ont i magen. Nothing new.

Men the moment i somras, när jag hade pratat med mamma & pappa & jag fick tillåtelse av dem att flytta till Sundsvall var nog ett av de bästa ögonblicken i mitt liv. När jag äntligen skulle bli vuxen, ta hand om mig själv på en helt annan ort, stå på egna ben, flytta lååångt ifrån allt & alla...



Här har jag fortfarande pappa i telefonen & ni ser leendet där? Det där bröt ut i ett glädjetjut i högt decibeltal vill jag lova! Hoppade jämfota upp & ner tills jag höll på att svimma. ÄNTLIGEN var det enda ord som snurrade i mitt huvud just då. Jag kunde äntligen bli LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0