Dag 5 – Vad är kärlek?

Kärlek är något som absolut inte går att definera med en enda synonym. Begreppet kärlek är något så stort, så det kommer aldrig kunna förklaras så bra så att det innefattar allt som man skulle behöva säga.

Jag citerar mig själv från ett arbete jag skrev för ett par år sedan:

"Kärlek... Bara att tänka på själva ordet gör mig varm. När vi nämner ordet kärlek, så är det en person som dyker upp i mitt huvud. Den personen gör att jag får fjärilar i magen, det är den personen som jag skulle kunna göra i princip vad som helst för. Det är den jag håller kär. Man blir helt rosig om kinderna, allt blod rusar runt i kroppen i flera hundra kilometer i timmen. Att vara sådär himla nykär, den känslan går inte att beskriva.."

Och vad kärlek är för mig, det är en helt annan femma. Vad kärlek är för dig, har jag heller ingen aning om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0