Dag 19 – Detta ångrar jag

Det är faktiskt väldigt lite jag ångrar i mitt liv måste jag säga. Vissa saker var väl onödiga eller så, men det är ingenting jag går runt & ångrar. Gjort är gjort & det kan inte bli ogjort. Jag lever efter talesättet:"Never regret anything that made you smile" & det är precis det jag gör. Jag ångrar ingenting jag en gång mådde bra av.

Det jag ångrar däremot är att jag inte pratade med mer farmor medans hon levde. Om hur det var att leva under andra världskriget. Inte för att kriget härjade så mycket i Sverige, men ändå.. Hur det var att leva under ranson & dagligen höra om bomber & döda människor. Det ångrar jag djupt & fruktansvärt.

Kommentarer
Postat av: syster Yasmine

Sådant kan jag också ångra något fruktansvärt, likaså att man inte tar sig tid till ett ynka telefonsamtal eller liknande.. Men det kanske borde bli ett av de nya nyårslöftena? Eller vad tycks? :)

2010-12-16 @ 16:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0