Det här med pälsar?

Jag gick ju & köpte mig en päls häromdagen. Det upprör säkert många? Diskuterade faktiskt det där också; att folk dödar djur för pälsen & slänger sedan köttet. Borde ju finnas någon slags lag på att skinnet bara får användas om köttet ska användas. Men vem äter tigerkött? Rävkött? Ni hajar poängen..
Hoppa inte på mig & kalla mig djurhatare eller nåt nu, för det är jag verkligen inte. Jag önskar innerligt att jag kunde få reda på vartifrån mina pälsar kommer från början, men just nu kan jag inte det. Och eftersom de redan är flådda & uppsydda, så kan jag väl lika gärna köpa en, eller? Att de kommer värma mig i vinter & dessutom är ett jättefint plagg är ett enormt plus!!


Kommentarer
Postat av: Yasmine

Wictoria :) Det finns folk som äter Räv och Tiger om du inte visste.

Jag kommer i alla fall aldrig i hela mitt liv köpa en äkta päls.

2010-08-28 @ 12:12:28
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Lina

En begagnad päls kan man ju köpa utan alltför stort dåligt samvete.

Men om du köper en ny ökar ju efterfrågan på just päls och då fortsätts det ju såklart att tillverkas. Köper folk det så tillverkas det, enkel ekvation.

Fast det är upp till var och en hur man gör. Jag äter ju kött tex, och det är väl heller inte etiskt korrekt. =)

2010-08-30 @ 19:43:34
URL: http://ladylinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0