New York City

Jag kan inte sluta drömma. Jag drömmer varje dag nu. Jag vill dit. Till New York. Jag saknar stället. Jag blev kär vid första ögonblicket jag satte min fot på både Broadway & 5th.
Tänk att en t&r-biljett bara kostar 4500:- men då är det bara flyg. Vart sjutton ska jag bo? Jag måste försöka flörta mig in hos Melissa, alternativ överväga studier där för det är inte enkelt att få ett Green Card där må jag säga. Ett Green Card är så att en icke-medborgare får bosätta sig & börja jobba. Flyger jag bara in i New York får jag stanna max 90 dagar & dessutom inte jobba en enda timme. Au-pair kanske ni säger då? Men fy sjutton, det är inte min grej.. Eller är det? Lära känna lite folk? Få en fot där borta också? Varför inte egentligen? :)
Jag vill vara klar med skolan. Jobba klart på Mekonomen den här sommaren, spara pengar som fan & bara dra. Men jag vet att det inte kommer bli så. Jag är sån. Varför tvekar jag?

Nu är det dags att kila till bussen men jag bjuder på en bild från fina Broadway från när jag var där sist 2005. Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0