Du var den bästa ..

Du var den bästa pojkvän jag någonsin haft , du var den som inte brydde sig om vad andra tyckte . Du stod upp för mig , du fanns alltid där . Jag kunde prata med dig om allt . Du förstod mig . Jag berättade saker för dig , för att du skulle förstå . Det gjorde du också . Därav trodde jag det skulle bli enklare , men du retade bara upp dig , började störa dig på saker . Jag berättade om mitt förflutna , för att du inte skulle få reda på nåt bakvägen så det skulle vi missförstånd . Det blev det iallafall . Jag hade aldrig någonsin trott att jag skulle träffa någon så bra som dig .
Hela mitt liv har jag fått höra att jag ska skaffa en pojkvän i min egen ålder , för det skulle göra saken lättare . Nej , det var inte enkelt att leva tillsammans med en kille som var 8 år äldre än mig , men det var heller inte enklare med en som var lika gammal . Vi levde på samma nivå , inom vissa områden . Vissa var du mer erfarenhetsberikad på , vissa var jag mer . Jag försökte kompromissa dessa erfarenheter så gott det gick , men du gjorde slut iallafall . Du dumpade mig en gång , även en till gång . Jag levde på att få tillbaka dig . Jag fick tillbaka dig , men inte ens tre månader höll det . Synd att vi inte kan kommunisera som två vuxna , få ur problemen . Jag vet att jag suger på att prata . Jag har mina brister också . Jag är inte perfekt . Inte nånstans . Jag är mer misslyckad än lyckad , men jag försöker göra det bästa av situationen iallafall .
Jag har så jävla svårt att leva utan dig , men kan heller inte leva med dig . Samma för dig .
Jag tror inte på nån ängla-saga att vi ska hitta tillbaka till varandra nån-gång-förr-eller-senare . Kanske , kanske inte . Det kan vi bara låta tiden utvisa .
Även om du är deprimerad , hjälper det inte att dricka varje dag . Även om du vill bedöva känslorna & tankarna . Gör saker istället . Jag hittar på saker 24 timmar om dygnet för att inte tänka på dig . Jag sysselsätter mig . Jag kan knappt gå till skolan , för jag kan inte koncentrera mig . Jag kan knappt lyssna på musik , för det dyker alltid upp någon låt som förknippas med dig . Allting jag ser , gör , känner lukten av , äter ... ALLT förknippas med dig . Och vet du varför ? Vi delade ett liv ... Vi delade så mycket . Du har fortfarande en plats i mitt hjärta , kommer alltid ha . MEN för att vi ska kunna vara vänner , måste jag svälja kärleken till dig . Det kan jag inte göra genom att träffa dig , se dig , prata med dig . Iallafall inte nu . Jag försökte förklara det för dig förra gången också . Du förstod det inte då heller . Du ville inte förlora mig . Då kändes det som om du var en likadan skitstövel som alla andra , som bara utnyttjade mig medans du knullade andra . Jag kände mig värdelös !
Jag grinade varje dag i en månads tid . Så ont det gör att förlora någon man älskar ...
Det är inte bara jag som är duktig på att såra folk , det är du också ska du veta . Det är du som dumpat mig . Det var du som gjorde slut . Hur jävla ont tror inte du det gör ? VA ? Med en handvändning tog det slut .
Slut , over , finito . Vad mer kan jag säga ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0