Vafan ?

Tycker du jag ska smälta nu ? Du saknar mig ? Ja , jag saknar dig också . Men inte lika mycket som förut .
Du gjorde slut & jag fick lov att acceptera det . Jag gjorde vad jag kunde för att orka fortsätta leva . Du var en del i mitt liv , en del av mig , som bara ramlade bort , bara sådär .. Över en natt . Jag fick lov att hela mig själv . Rätt mycket dessutom . Det är andra gången du gör slut . Jag antar att jag är härdad ? Jag är vid detta lag van vid att bli dumpad , sårad & förd bakom ljuset . Jag vet att jag också gjorde fel . Men vad finns att göra idag ?
Nu tar jag hand om mig själv , enbart mig själv . Och jag mår bra . Jag mår fruktansvärt bra !
Jag jobbar , jag tjänar pengar , jag sköter skolan , gör mina uppgifter . Jag är nöjd med mig själv . Jag sparar pengar , söker lägenhet , går ner i vikt , har slutat dricka cola , går på cambridge , har köpt löshår & satt i . Har shoppat slut på nästan hela min lön , vilket gav mig ännu mer fjärilar i magen . Jag är hög på livet . Men det är alltid nåt som fattas . Kärleken . Även om du gör framsteg , så går det inte . Jag kan inte leva med dig . Inte nu , inte än . Och du tycker ju det är lika bra att vara singel , så lev då ! Lev ut ditt jävla liv , som du inte fick göra när vi var ett par . Fast det håller du väl på med .. Hur många dagar har du varit nykter de senaste två veckorna ? Hm .. Inte många va ? Och du kommer inte ihåg att du ringer & skriver till mig mitt i natten ? Skärp dig nu ..
Vi har inte sett varandra på 2,5 vecka nu . Lite skumt . Lite drygt , men ändå skönt . Jag har varit nykter ända sedan det tog slut . Jag behöver inte alkohol . Det är helt värdelöst . Man har inte ett dugg roligare ! Inte för två sekunder ens . Jag har tröttnat . Det vill jag att du också ska göra . Men tröttnar du ? När alla runt omkring dig peppar dig att det är så jävla kul ,- aa , men kom igen ! Vi drar på fest ! Massa brudar .. Ja , brudarna också . Du har inte tröttnat . Du har inte svalt svartsjukan heller .
Vad hade du sagt om jag verkligen hade legat med nån sen det tog slut ? Vad hade du gjort om jag hade haft nån ny på g ? Du hade inte kunnat göra nånting . Snälla , du kan inte vara svartsjuk på det förflutna . Hur ska du kunna träffa en ensamstående mamma i framtiden ? Ska du vara svartsjuk på hennes barns pappa ? Hennes ex ? För att hon legat med honom ? Haft ett liv med honom ? De har till och med barn tillsammans ? Ska du reta dig på det varenda dag ? - Nej , skulle inte tro det . Då kommer du inte kunna leva med dig själv .

Ååh , jag orkar inte ens . Du förstår inte .

Nu lever jag vidare mitt liv  .

Kommentarer
Postat av: Yasmine

2009-10-02 @ 17:55:08
URL: http://yasmine89nystrom.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Fullständigt rätt där på slutet :) Där satte du det :) <3

2009-10-02 @ 17:56:04
URL: http://yasmine89nystrom.blogg.se/
Postat av: Emil

Schysst att du skriver så jävla mycket privat på din blogg.. :/

2009-10-02 @ 18:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0