Fy fan

Morgontidningen damp precis ner i på mitt hallgolv .. Det första jag ser när jag tittar på tidningen är att en 84-årig tant har blivit rånad i Smedjebacken . "Okej , Smedjebacken..." tänker jag ...
När jag senare läste artikeln lite mer ingående , kan jag inte göra annat än att tappa hakan . Hur kan det finnas sånt folk som inte har något innanför pannbenet ? Måste de TA saker ? Har de inte lärt sig att fråga ? Kanske börja jobba ? Inte fan snor man saker , & absolut inte från gamla . Skulle de sno något , borde de gå på en body-builder, som kan ge de en rejäl omgång . Det är vad fan de snorungarna skulle ha !
Nog fan har jag levt mitt liv på egna ben . Jag pluggar , går i skolan , sköter mig . Jag jobbar helger för att ha råd med min lägenhet . Söker ännu mer jobb nu , för att ha någonting att unna mig , kanske spara ? Man får inte allt serverat på silverfat . Aldrig . Vissa saker måste man kämpa för . Tyvärr , det suger , men FY FAN vad BRA man mår efteråt !!!

Fortsatte dessutom att läsa tidningen ...
Såg rubriken på "Debatt" sidan .. "Testa bilförare vart tionde år" . TACK säger jag bara !
Äntligen någon som kommit till samma insikt som mig . Klart man glömmer , klart man blir osäker . Därför borde varje förare ta om sitt körkort , dvs göra en ny uppkörning vart tionde år , då de lär förnya sitt körkort . Låter inte det smart ?
Jag själv , som håller på att ta körkort nu , är ute & övningskör med körskolelärare , & ser på tok för många som bryter mot högerregeln & hastigheterna . Hastigheterna är nedsatta för någon anledning . Inte sant ?
Jag är bil - "nörd" själv & tycker det är kul att åka fort .. Men .. Jag har nog sett över det där lite .. Är det verkligen värt det ? Med de riskerna som finns idag ? - Nej , jag tror inte det .

Men ändå tycker jag det är konstigt att de sänker hastigheterna på motorvägar & landsvägar ? När de satt upp mitträcken & sidoräcken ? Vägen blev ju SÅ HIMLA mycket säkrare , skröt de ju om ? Det var mycket mindre dödsolyckor då ? Ja , men varför säka hastigheten då ? Folk kommer ändå hålla 110 på 100 väg .. ? Inte om tio år kanske ...? Who knows ?

( Kunde inte debattera om det här direkt på tidningens hemsida , eftersom de verkar jävligt sega med att uppdatera sin hemsida .. Så jag fick lov att skriva av mig här ... Förlåt , men tack )


Här är artikeln om tanten i Smedjebacken !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0