Stor blogg ?

Har funderat på det här ett tag . Hur blir man egentligen en stor bloggare ? Man måste ju få folket att vilja läsa , verkligen tycka om det man skriver & förmedlar . Men .. Vad ska man då skriva om ? Mode ? Nej tack , så intresserad är jag inte . De pengarna har jag heller inte , som man kanske skulle vilja spendera på kläder . Visst , det är kul att shoppa , men det är ingenting jag brinner för .
Som BlondinBella & Kenza , de har på ca ett år hamnat högst upp på alla listor , tjänar jättemycket pengar , p.g.a. alla besökare . Men hur blir jag en sån ? Att kunna dela med mig av mina åsikter & mina tankar , sedan tjäna pengar på det ? Jag vet liksom inte hur det ska gå till .. Någon som vet ? :)
Det är ju så himla poppis nu att skriva blogg , så var & varannan människa skapar ju en blogg nu för tiden . Men vad är då syftet med en blogg ? Det är väl att ha någonting speciellt man skriver om ? Inte bara vad man gjort på dagarna ? Det skiter väl folk fullständigt i ? Eller ?
Vad brinner jag för ? Ingenting egentligen . Bara att denna jämnställdhet ska bli bättre . Jag blir så förolämpad i mitt jobb & i skolan . Folk trycker ner mina drömmar för att "tjejer kan ju ingenting om bilar" ..? Grr , vänta du bara säger jag ! Jag är på väg att lära mig , jag ska bli bra , kanske bäst rent utav ? Vem vet ? Snart kanske det är jag som är där i tvrutan på "Pimp my ride" & lackerar bilar .. ? Faan vad fränt ! :p Haha ..

Det här är Camille Cederlund , hon blev Sveriges bästa lackerare 2008 . Slå den om ni kan ! Jag sökte in på samma skola i Falun , men kom tyvärr inte in .. Så jag får gå som lärling istället ..

Jag jobbar på Mekonomen , & blir dagligen bemött av gubbar , samt kärringar som inte tror att jag kan någonting . Det gör mig så jävla förbannad . Jag går fordonsutbildningen , jag är där för att lära mig . Datasystemet på Mekonomen skulle vem som helst klara av . Det är gjort så för att det inte ska behövas en mekaniker bakom disken . Visst , jag är på väg att bli mekaniker , men det vet ju inte de .. Därför vill de hela tiden prata med en kille när de ringer eller kommer in . Vad fan gör det för skillnad om ni pratar med mig eller chefen ? Ni får precis samma svar iallafall .. Åååh , ibland vill jag bara slänga en ljuddämpare i huvudet på dem ! Men tyvärr lär det fortsätta så . Bara att bita ihop & se glad ut ändå . Får fan skylla mig själv att jag klampade in i handels-branschen .

Nog om det . Nu ska jag ta & baka mig en kladdkaka , sen åter komma på någonting vettigt att skriva , så folk blir intresserade av mig .. Eller hur ? :) Haha .  Hejdå !


Kommentarer
Postat av: Sandra Sellin

Jag förstår dig precis!

Jobbar som plattsättare själv, och är bara med gubbar och grabbar varje dag... nu har jag ju jobbat i 3 år, så de flesta vet vem jag är, men när jag började så fick jag alltid frågor om chefen var min pappa eller om jag sommarjobbade... de frågade alltid om min utbildning och mina kollegor frådade de om jag kunde nåt....

Skit drygt, men det är skönt att visa dem att man klarar av det !

Ha en bra dag!

2008-08-05 @ 18:31:10
URL: http://sandrasellin23.blogg.se/
Postat av: Eric

Jag höll också på och försökte hitta den där

"grejen" som skulle göra just mig stor. Men jag

gav upp. Jag nöjer mig med somjag har just nu.



Tycker om din bloggdesign också. Ovanligt det här

med bakgrunden och hur det blir när man scrollar

Nice /E.

2008-08-05 @ 18:38:02
URL: http://ericthegreat.blogg.se/
Postat av: krhnke

Det är nog inte lätt att bli stor som bloggare men det går ändå att tjäna pengar på det. Hälsningar www.krhnke.com

2008-08-05 @ 18:51:22
URL: http://metrobloggen.se/krhnke
Postat av: N a d i n e

Skriv om saker som intresserad dig och som du brinner för. Såkallade dagboksbloggar finns det gott om och det kan vara lite småtråkigt att läsa i längden. Om man inte har ett galet intressant liv vill säga! :P

2008-08-05 @ 19:50:56
URL: http://enterthecircus.blogg.se/
Postat av: Martin

Finn ett intresse över att lära sig saker. Alla kan lära sig mycket om någonting, bara de finner nöjet av att tillslut göra det.



Det är alldeles för få i världen som någonsin finner de man faktiskt vill syssla med.



Och mode, att basera hela sitt intresse på någonting som i grunden handlar om att fortsätta konsumera. Jag vet inte.



Om du ska skriva på en blogg, utveckla din skrift hela tiden. Lär dig att skriva, hur meningsuppbyggnader ser ut. Olika dialogformer, hitta det du gillar.



Observera tempoökningar och syfte i folks skrift.



Se alltid ett inlägg som start början och slut. Och se det även som att när du väl börjat skriva, då kommer du komma in i flytet halvvägs ner.



Använd då det du skrev halvvägs ner som start.



Akriv artiklar, detta är ett sätt att lära sig också. Utmana dig själv genom att bara hitta ett ämne. Forska då lite i det och skriv en enkel artikel om det du hittade som kan vara av intresse ur olika perspektiv.



Intervjua någon i verkliga livet.



Någon som startat nytt företag tillexempel. Säg att du vill bli bra på att intervjua, skriv då ner relevanta frågor och pröva.



Nyckeln till framgång ligger i att implementera det du redan vet. Man behöver inte veta mycket för att bli framgångsfull.



Och vad är framgångsfull?



Se aldrig pengar som en framgång. Dina barn i framtiden kan ändå komma att hamna i fängelse, och det kommer forfarande ta hårt på dig.



Nej, framgång är att bli individen som inspirerar andra att vilja hitta sin egen dröm.



Framgång är att ha uträttat någonting som är utöver det vanliga. Om det är sport, affärsliv, skriftligt eller filosofisk.



En bok, ett berg, en resa, en utmaning.



Alla positiva resultat är en form av framgång.



Om du hittar din dröm. Vad gör du då idag för att komma lite närmre?



Varje dag måste du ta ett steg, ingen kommer ta det åt dig.



Och även om du lyckas över natt, vilket är en filosofi jag hatar. Då kommer du sågas av ktitiker tills du spyr.



Sakta men säkert lär man sig att tackla livet för vad de är. Du lär dig tackla kritiker, också kommer du finna saker i dig själv du visste att flr två år sedan du inte hade.



Livet är en stor trappa, du kommer ta dig upp ett steg i taget och se ner på det gamla steget och undra. Hur fan tänkte jag då.



Men strävan är alltid det livet handlar om mest. Även om du inte lyckas i den bemärkelse de flesta anser lyckats är, då har du i alla fall strävat emot det du ville sträva.



Du är en av de få som faktiskt hittade det du ville göra, och du gav inte upp. Du strävade emot det hela livet. Och det, det är att lyckas.



För det ska vara själva strävan emot målet som ger dig glädje. Själva arbetet i det du gör som du vill lyckas i.



För när du lyckats, när du kommit dit du vill. Och du gör något du inte helt kanske ville, vad händer?



Du vet att du hittat det du vill göra när du inte vill sova längre. Att det du gör är så roligt att du ser sömn som ett hinder.



Då har du lyckats.



Personlig framgång är något så mycket mera värdefullt än ekonomisk.



Ja... detta var la ett okej svar.



Hälsn.



Martin

2008-08-05 @ 19:54:31
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

Start mitten slut ska det ju vara hade jag tänkt.



Skrev allt som hastigast.

2008-08-05 @ 20:00:09
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

Den svåraste utmaningen vi har idag är att hitta det enbart DU villa göra.



Vi blir påverkade varje dag av vad andra tycker du ska göra, dina föräldrar till och med ger dig tips dagligen om vad de anser är bäst för dig.



Också i all välmening.



Men vad vill just du göra? Är det du gör idag någonting du själv valt, eller är det någonting andra uppfattade dig att vara?



Att sedan tillslut hitta det du vill göra, då måste du kämpa. Kämpa emot vad alla andra anser om ditt val.



Det är som att stå i en flod av åsikter, och nu i motsatt riktning ta dig uppför ett vattenfall.



Att lyckas tänka på ett vis inte alla andra gör, det är någonting andra ser. Och blir nyfikna på. Att du inte går som alla andra betyder en risk, det betyder att du väljer vägar andra ser som en återvändsgränd.



De ser och är nyfikna, men åsikterna som kommer ut ur munnen är fortfarande som de flesta andras. Lär dig då läsa mellan raderna.



Folk vill inte fortsätta peppa på någonting de själva inte helt tror på. De vill inte ha skulden för att de skickade dig in i någonting de såg vara omöjligt. Detta för att de gillar dig, älskar dig.



De vill ge tips på vad dem anser är nyckeln till framgång.



Därför är strävan emot din dröm så svår. Men emellan raderna kan du se nyfikenheten, se hur andra beundrar ditt mod.



Lycka till tjejen, hoppas du börjar fundera på vad livet faktiskt är. Speciellt på dig själv, ditt inre. Din vilja.



Och ja, nu har jag ju redan börjat. Så om du kommer fram till något utav det här är jag givetvis nyifken. Jag har flera teorier om livet som liknar dessa.



Vill så gärna dela med mig av dessa, men är faktiskt rädd för vad folk ska tro.



Så är det.



Kram kram

2008-08-05 @ 20:17:35
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag föstår hur du känner. Både ang bloggen och arbetet. jag jobbar inom båtbranchen också en mansdominerande branch. Många som antar att jag inte vet och fårgar därför alla killar som jobbar här. Även fast jag vat att de kommer svara samma ska som jag. bara att bita i hop tyvärr!

2008-08-07 @ 11:27:12
URL: http://malinfilipsson.blogg.se/
Postat av: identity

Åh jag vet precis hur det är.

Det är som att Tjejer och bilar går inte ihop enligt folk.

isf ska det väl vara en tjej som ligger på/vid bilen halvnaken.

Blir så less.

2008-08-07 @ 12:25:06
URL: http://identity.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem bill inte vlir rik och känd?

2010-01-12 @ 19:47:09
URL: http://sarahmarts.blogg.se/
Postat av: Linda hill .

Håller helt med dig!

2011-02-11 @ 02:43:01
URL: http://lindahill.blogg.se/
Postat av: erik

kolla gärna in min nya video på youtube http://www.youtube.com/watch?v=GghpcCgl91w

2011-04-30 @ 03:57:02
URL: http://www.youtube.com/watch?v=GghpcCgl91w

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0